Zaraz obok zorzy polarnej, reniferów, husky, śniegu, fiordów i długich spacerów, kuchnia norweska to kolejna z atrakcji, której nie możesz sobie odmówić w Tromso. Jako miłośniczka owoców morza i ryb byłam totalnie oczarowana kuchnią norweską, która bogata jest w świeże ryby. Mięsożercy również znajdą coś dla siebie i będą mieli okazję spróbować jedynego w swoim rodzaju mięsa z renifera!

Tromso to małe miasto, ale jest tam bardzo dużo restauracji serwujących lokalną kuchnię. Jest też dużo knajpek serwujących smaki azjatyckie, indyjskie. Nie brakuje też restauracji fast-foodowych. Ja jednak polecam spróbowanie kuchni norweskiej i poznanie smaków lokalnych. W Tromso miałam okazję przetestować kilka knajpek i kawiarenek i spośród nich wybrałam te które polecam najbardziej i które sama z pewnością bym jeszcze raz odwiedziła. Warto jest zaznaczyć, że restauracje w Tromso serwują dwa różne menu: obiadowe i wieczorne. Menu obiadowe podawane jest w godzinach popołudniowych, a wieczorne mniej więcej od godziny 18:00/19:00. Na kolację polecam wybrać się jak najwcześniej, bo zazwyczaj od godziny 20:00 knajpki są przepełnione i wymagana jest rezerwacja.

Oto lista moich ulubionych restauracji w Tromso.

Hotel

Walter & Leonard

Adres: Storgata 65

Restauracja Walter & Leonard znajduje się zaraz przy głównej katedrze w Tromso. Z zewnątrz wygląda niepozornie, ponieważ zlokalizowana jest w piwnicy. Z początku nawet wahaliśmy się czy wejść do środka, bo obawiałam się, że jest to raczej pub z piwem a nie restauracja. Okazało się jednak, że Walter & Leonard to przytulna knajpka, z pięknym i klimatycznym wystrojem. Przyszliśmy tam w godzinach lunchu. Na dzień dobry dostaliśmy menu w języku norweskim. Po dosyć długiej chwili oczekiwania wymieniono nam menu norweskie na jego angielski odpowiednik. Menu lunchowe było dosyć ograniczone i składało się w dużej mierze jedynie z sałatek. Zamówiliśmy burgera i świeże małże. Oba dania były przepyszne, a w szczególności małże, które podane były z sosem czosnkowym. Nigdy wcześniej nie jadłam tak przepysznych małż!

Małże Tromso

Emmas Dream Kitchen

Adres: Kirkegata 8

Restauracja Emmas Dream Kitchen znajduje się w samym centrum Tromso i jest bardzo oblegana restauracją. Bardzo ciężko jest tam o stolik bez wcześniejszej rezerwacji. Byłam bardzo ciekawa tamtejszej kuchni biorąc pod uwagę zainteresowanie, więc zarezerwowaliśmy stolik na kolejny dzień. Przyszliśmy tam w porze obiadowej. Zaczęliśmy od przystawki, jaką była mała porcja zupy rybnej. Taką samą zupę można zamówić jako danie główne. Zupa była przepyszna. Zawierała krewetki, dorsza, kraba i inne owoce morza. Bardzo polecam! Danie główne jednak nie było już tak smaczne. Zamówiliśmy paszteciki z mięsa renifera w sosie żurawinowym oraz zapiekankę rybną. Paszteciki były suche i odgrzewane a zapiekanka przepieczona.

Mimo, iż dania główne nie przypadły nam do gustu to i tak bardzo polecam spróbowanie tam pysznej zupy rybnej!

Emmas Kitchen

Risø food & coffee shop

Adres: Strandgata 32

Mała kawiarenka w jednej z bocznych uliczek. Wybraliśmy się tam na śniadanie. Serwują tam doskonałą świeżą kawę oraz domowe wypieki. Menu śniadaniowe zawiera głównie pieczywo, które jest wypiekane na miejscu oraz słodkości. My próbowaliśmy omlet z serem kozim i z pieczywem. Obsługa jest bardzo miła i sprawna.

Restauracje Tromso

Bardus Bistro

Adres: Cora Sandels gate 4

Bardus Bistro okazało się być moją ulubioną restauracją w Tromso. Trafiliśmy tam przypadkiem i prawdę mówiąc z zewnątrz restauracja nie wygląda zbyt zachęcająco. Okazało się, że miejsce pęka w szwach, ale całe szczęście udało nam się dostać ostatni wolny stolik. Poszliśmy w godzinach wieczornych, zatem dostaliśmy menu kolacyjne. Menu było dosyć mocno ograniczone, ale jest to chyba standard w Tromso. Mieliśmy do wyboru 5 dań. Oboje postawiliśmy na stek z mięsa renifera, co okazało się strzałem w dziesiątkę. Danie było przepyszne! Mięso podane było z sosem z żurawiny, ziemniakami i warzywami. Na deser skusiliśmy się na świeże fondue czekoladowe i sorbet. Obie pozycje, a w szczególności fondue były doskonałe.

Gorąco polecam Bardus Bistro, ale zaznaczam, że jest to drogie miejsce. W zasadzie okazało się być najdroższym posiłkiem, jaki jedliśmy w Tromso.

Bardus Bistro

Kaffebønna Stortorget

Adres: Stortorget 3

Mała kawiarenka blisko portu. Można dostać tam dobrą kawę i gorącą czekoladę. Możesz też posmakować wypieków takich jak ciasta, croissanty, babeczki. Na miejscu wypiekany jest też chleb, więc możesz tam wybrać się na śniadanie lub kupić chlebek na wynos.

Kaffebonna Tromso

Fjellheisen

Adres: Sollivegen 12

Restauracja Fjellheisen znajduje się na końcowej stacji kolejki górskiej o tej samej nazwie. O kolejce górskiej pisałam już w przewodniku po Tromso. Restauracja Fjellheisen znajduje się na wysokości 420 metrów i rozpościera się z niej przepiękny widok na Tromso. My skusiliśmy się tam na gorącą czekoladę i ciastka, ale możesz też zjeść tam konkretniejsze dania takie jak zupę czy mięso z renifera.

Fjellstua

Sprawdź przewodnik po Tromso

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.Wymagane pola są oznaczone *